Saturday, February 12, 2011

PB: Nak kahwin dengan siapa?

~Pengantin Budget2 _ Rakan perkahwinan yang dipercayai~

Dah 2, 3 hari ni asyik terfikir pasal topik ni. Baru ada kesempatan nak tulis. 

Nak suami handsome ker? Banyak duit ker? Suami yang popular ker mcm footballer ker? Hm, tak kisahlah labu, pilihlah sesiapa sahaja
...... ............................................................................................................................................................................................................ 

ASALKAN BOLEH MEMBIMBING ANDA DUNIA DAN AKHIRAT dan 

BOLEH TERIMA KITA SEADAANYA.

"ASALKAN BOLEH MEMBIMBING ANDA DUNIA DAN AKHIRAT" ini umum sangat dan terlalu banyak maksudnya tapi bagi Amy, kesimpulannya:

yang tahu pasal tugas/tanggungjawab sebagai seorang suami. 

Bukan nak takutkan tapi nak kahwin memang kena ada ilmu cukup. Tau siapa yang perlu cari nafkah, macamana nak layan isteri, macamana nak layan anak, kena sediakan apa untuk keluarga dan berbuat baik kepada semua ahli keluarga.
Sama juga isteri kena tahu segala tanggungjawab dia. Hm, terlalu banyak untuk dipelajari. Tapi asasnya, buatlah segala apa yg ibu suruh kita buat. Contoh, kemas rumah, memasak, sidai baju, angkat baju, jaga adik... hm, dan macam2 lagilah. Semua tu latihan untuk kita hadapi sendiri rumahtangga kita nanti.

Tak kira laki ke perempuan, jangan malas dan ikut apa yang ibu kita cakap. Memang penat, mengantuk, tak larat, nanti dululah, dan macam2 lagi, bila ibu suruh kita buat kerja... tapi itulah sebenarnya yang Amy rasa bila dah kahwin. Rupanya mama nak ajar Amy macamana nak jadi ibu/suri nanti hehehehe.

Paling Amy tak lupa, 'kalau malas masak, jangan makan!!!!'

"BOLEH TERIMA KITA SEADAANYA" = sanggup lalui suka duka dan boleh bersabar untuk perubahan yang lebih baik. Nampak simple tapi bila dah kahwin nanti baru tau apa yg Amy katakan ni... Jadinya, show ur true colours. Kalau nak kita, ...jalan..., tak nak, selamat jalan romeo... ;)

Jom kita fikir falsafah ni... (iyer ker???). Kalau tak faham, tutup page ni... ;)

Nite nite!

No comments:

Post a Comment

EasyToBook - Online Hotel Reservations

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels

Pengikut setia tqvm ;)

Pengunjung Pengantin Budget2~Terima kasih

hit counter