Saturday, July 14, 2012

PB: Fesyen baju tunang/nikah/kahwin klasik

~Pengantin Budget2 _ Rakan perkahwinan yang dipercayai~

 Selamat pagi + As salam semua,

Amy banyak lihat ramai reader blog Amy yang mencari rekaan fesyen yang terkini untuk dipilih dan digayakan pada majlis tunang, nikah atau persandingan mereka.

Bagi Amy, Amy lebih sukakan rekaan klasik contohnya baju kebaya labuh atau baju kebaya serong. Sebabnya, lepas majlis, kalau menggunakan material yang betul, masih boleh digunakan lepas majlis anda nanti.

Dulu Amy berangan nak gunakan kain Thai Silk dan berangan untuk upah orang jahit labuci kat baju tu. Alih-alih tak jadi pula rancangan tu sebab tiba-tiba tukar fikiran untuk menggunakan French Silk beaded. Rasa macam kalau boleh ditukarkan balik masa, nak saja Amy gunakan material tu balik. hehe... Ok, ini contoh baju rekaan klasik yang Amy dapat dari mr. google.... klasik kan? Nampak sungguh sopan dan anggun bergaya...    
 

Kalau diperhatikan baju YM Raja Nazrin Shah dengan YM Tuanku Zara masa persandingan mereka pun, masih menggunakan rekaan klasik dengan penggunaan warna kuning terang dan sangat cantik dan anggun sekali kelihatannya...  

 Kalau perasan, ada potongan serong baju kebaya labuh songket tu dengan sulaman atau sulam tebuk menjadi hiasannya... Cantik kan? Satu lagi, potongan bawah baju serong tu akan menampakkan pengantin tu langsing, berbanding kalau potongan baju kurung biasa.

 
Ally Iskandar pun bersanding menggunakan kain songket bunga tabur warna kelabu, cantikkan?

 Ini semua berdasarkan pendapat Amy, tapi terpulang pada citarasa maing-masingkan? Dan tak lupa, tahap duit yang berada dalam poket masing-masing untuk membuat persiapan...Kalau kreatif, kain yang murah pun akan nampak cantik, betul tak? 

Salam sayang,

Amy pb2.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels

Pengikut setia tqvm ;)

Pengunjung Pengantin Budget2~Terima kasih

hit counter