Sunday, June 26, 2011

PB: Kesabaran seorang isteri tiada tandingan

~Pengantin Budget2 _ Rakan perkahwinan yang dipercayai~

Saja nak tulis tajuk ni, sebab pusing sana sini, sabar itu adalah perlu ada pada seorang isteri, tak kiralah cuba sembunyi balik batu mana atau cuba berkurung di tempat kedap udara kat mana sekalipun, sabar perlu ada pada diri seorang isteri. NOKTAH.

Ya betul, seorang isteri sangat perlu mengasah kesabarannya dalam mengharungi hidup berumahtangga. 

Mungkin ada yang kata, eleh, asyik isteri sahaja yang mengalah, tapi suami tu asyik nak memang aja... Memanglah sabar itu ada tahapnya tetapi pada fikiran logiknya, seorang wanita a.k.a isteri a.k.a ibu itu adalah mahkluk Tuhan yang paling sesuai untuk diletakkan sifat kesabaran itu pada tahap yang lebih tinggi berbanding lelaki. 
Pada Amy pula, mungkin keupayaan mengandung dan melahirkan itu merupakan tanda aras yang paling tinggi untuk keletakkan sifat sabar itu paling sesuai untuk dipikul oleh wanita. Mungkin pembaca ada pendapat lain, mungkin boleh kongsi dengan Amy.
 
Bukan apa, pada Amy masa berkawan memang semuanya indah, tetapi bila dan nikah, dah tidur sebantal dan buat banyak benda bersama-sama, kelebihan dan kekurangan pasangan masing-masing akan mula terpancar dengan jelas sekali. Bila dah kahwin, no turning back, unless it cannot be accepted and being tolerate anymore.
Jadinya, seorang wanita yang nak mengakhiri zaman anak dara tu perlu belajar lebih lagi mengenai hidup berumahtangga. Sebabnya nanti bila dah lalui sendiri, tidaklah terperanjat dan tak akan kata, kalau tau nak jadi macam ni ... habiskan ayat tu sendiri ok...
Oklah, Amy nak mandikan anak, lain kali kita sambung lagi ya,

Babai ladies... ;)

1 comment:

EasyToBook - Online Hotel Reservations

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels

Pengikut setia tqvm ;)

Pengunjung Pengantin Budget2~Terima kasih

hit counter