Friday, May 20, 2011

PB: Alas Dulang putih bermanik warna perak - Ain, Enggor, Perak

~Pengantin Budget2 _ Rakan perkahwinan yang dipercayai~



Terima kasih juga kepada Ain dari Enggor Perak, yang telah membeli alas dulang putih bermanik perak dari Amy. Ain telah membeli 13 helai alas dulang tersebut dan telah dihantar menggunakan Pos Laju. Sangat senang berurusan dengan Ain.

Terima kasih

Amy PB2.

PB: RP FLY Brown and Pink, Thanks to Lydia

~Pengantin Budget2 _ Rakan perkahwinan yang dipercayai~


 About 20 boxes
Rp Fly
Colour: Brown and Pink

Thanks Lydia for buying this items through me. I will deliver to you soon after getting all the ordered items and you are ready to received the things ya.

RP Alisha is on the way, perhaps next week will get it from Inani.

Thanks dear...

Regards,
Amy PB2. 

PB: Persiapan Menjadi Seorang Isteri

~Pengantin Budget2 _ Rakan perkahwinan yang dipercayai~
Assalam semua,
Selamat sejahtera pada hari Jumaat yang indah ini.
Amy tergerak hari ini untuk mencari maklumat tentang persiapan menjadi isteri kepada sang suaminya. Lalu Amy terjumpa artikel ini.
Kredit kepada : http://www.iluvmama.com/perkahwinan-persiapan-menjadi-seorang-isteri/
isteri solehah11 Perkahwinan   Persiapan Menjadi Seorang Isteri
Mungkin ada di antara kita yang sering tertanya-tanya, bagaimana untuk menjadi wanita atau isteri solehah. Adakah perlu warak (kuat beribadat), memakai purdah atau pandai membaca Al-Quran?.
Mereka ialah yang pandai menghibur dan melayan suami dengan mempersembahkan segala kemesraan, kemanjaan dan cinta sepenuh hati sehingga suami sentiasa rindukan dirinya malah tidak mahu berpisah walaupun sekejap.
Secara asasnya, bukan perkara yang susah mahu menjadi wanita solehah. Hanya dengan senyuman yang manis dan menambat hati suami, mereka boleh menduduki carta itu.
Ada yang berkata senyuman isteri yang dilakukan dengan ikhlas semata-mata untuk suami lebih baik daripada menggunakan produk alat solek jenama mahal yang berharga ratusan ringgit.
Pandangan yang mesra dan lembut ibarat celak yang paling indah menghiasai sepasang matanya. Kelembutan dan kehalusannya berbicara seperti pakaian yang paling cantik dipakainya.
Suami mana akan memandang ke belakang apabila isterinya sentiasa harum dan bersih. Malah, aroma itu pasti memikat selera suami untuk sentiasa berada di samping isteri daripada berborak bersama rakan di kedai kopi.
Berapa ramai isteri yang memberikan senyuman manis, pandangan yang mesra dan lembut serta wajah yang berseri-seri ketika mengiringi suami keluar rumah atau menyambut kepulangannya di muka pintu.
Rasululullah s.a.w pernah bersabda bahawa isteri solehah ialah yang menggembirakan suaminya apabila suami melihat kepadanya.
Bayangkan suami yang pulang dalam keadaan letih kerana beban tugas di pejabat ditambah kesesakan jalan raya, isteri yang menyambut di muka pintu menguntum senyuman, wajah yang dihiasi cantik, menolong membawa beg, membuka sarung kaki dan menyediakan minuman untuk menghilangkan dahaga.
Memang sukar mencari ciri-ciri wanita sedemikian kerana kebanyakan isteri terutama yang bekerja terlalu terbawa-bawa perangai mereka di pejabat sehingga suami tidak diberi perhatian. Akhirnya, suami jemu dan sengaja balik lewat ke rumah.
Kadangkala kita tertanya-tanya mengapa sesetengah lelaki suka mencari pelacur untuk memuaskan nafsu. Tidakkah mereka takut dengan hukum Allah dan risiko jangkitan penyakit yang boleh mereka dapat.
Sebenarnya, sesetengah lelaki gemar mencari perempuan lacur kerana mereka mendapat layanan kelas satu ketika bersama wanita berkenaan. Mereka tidak mendapatnya ketika di rumah apatah lagi isteri yang terlalu sibuk dengan kerja sehingga mengabai nafkah batin kepada suami.
Mungkin ada yang berkata, wanita lacur memberi layanan kelas satu kerana mereka dibayar atau mendapat tip.
Adakah isteri juga mahu suami memberi bayaran kepada mereka semata-mata untuk mendapatkan layanan kelas satu? Jika isteri mempunyai pandangan sedemikian, jangan melenting jika dikatakan mereka juga sama dengan pelacur.
Layanan isteri kepada suami tidak perlu kepada unsur kewangan. Sebagai ketua rumah tangga, suami perlu menyediakan keperluan kepada isteri termasuk makan minum, pakaian, perhiasan dan belanja isteri.
Jika perkara ini dilaksanakan, apa alasan isteri untuk tidak memberi layanan kelas satu kepada suami.
Beruntung isteri yang tahu melayan dan menghiburkan suami kerana selain mendapat kenikmatan, mereka juga mendapat ganjaran pahala daripada Allah.
Isteri yang sengaja enggan melayan nafsu suami akan dilaknat malaikat kerana tidak menunaikan tanggungjawab sebagai suri rumah tangga.
Kajian mendapati suami yang mendapat belaian dan kasih sayang isterinya akan cemerlang di tempat kerja dan masyarakat. Mereka tidak memerlukan apa-apa lagi melainkan isteri di sisi.
Mungkin ramai yang tidak percaya bahawa semangat suami lebih tinggi jika mendapat kasih sayang isteri. Suami manusia biasa, walaupun segagah atau segarang mana mereka, jika dimanja atau dibelai, mereka ibarat harimau jinak.
Justeru, isteri perlu mempunyai teknik atau kaedah untuk memikat suami, bukan semata-mata wajah yang jelita atau harta yang banyak.
Bayangkan ketika kecil, anak mendapat perhatian dan kemanjaan ibu bapa, tentu anak membesar menjadi manusia yang baik. Tetapi jika tiada kasih sayang ibu bapa, anak pasti membesar sebagai manusia yang tidak terkawal.
Oleh itu, isteri perlu faham, walau setinggi mana pangkat, kedudukan, harta dan darjat mereka, jangan lupa memberi kasih sayang dan kemanjaan kepada suami. Senyuman, kemanjaan, pakaian dan haruman adalah senjata untuk memancing manusia bernama lelaki.
Sangat bagus ilmu yang Amy dapat hari ini. Harap anda semua turut mendapat manfaatnya. Ingatan untuk diri kita bersama....
Salam Sayang,
Amy PB2.

Tuesday, May 17, 2011

PB: Hantaran simple kuning & putih

~Pengantin Budget2 _ Rakan perkahwinan yang dipercayai~

Salam semua...

Ingat lagi tak posting ini? Pasal hantaran simple adik ipar Amy tu, jadinya entri kali ini memang khas untuk memperlihatkan hantaran yang Amy maksudkan (hehehe ayat skema lah pulak ;). 

Jom kita tengok, hasil kerja tangan Amy yang dinasihatkan oleh MIL yang tersayang... ;)

ikut arah jam:
tempat cincin & simbol wang hantaran (ini kawan MIL yg buat),
tepak sirih tradisional (Amy suka kelopak bunga ros kuning tu...),
kek royal icing (kawan MIL buat),
sebakul kuih muih yang tersangatlah sedap dari Simpang Renggam



gubahan buah-buahan tempatan - idea yang menarik. kalau tidak asyik guna anggur jer kan? dan sepasang kasut untuk ibu tunang Pi sempena Hari Ibu.

Nak tengok pasangan yang bertunang tu? Ok, ini gambar candid mereka, insyaAllah bila dah kahwin nanti kita kasi close up khas untuk mereka ek..


Tahniah dan semoga bahagia dan dipelihara Allah selalu, amin...

Ok, itu saja untuk kali ni, nanti Amy buat posting lain pula ya,

Until then, take care... 

Amy, PB2.

Sunday, May 15, 2011

PB: Hiasan dulang hantaran gunakan riben sahaja - edisi simple tapi elegan

~Pengantin Budget2 _ Rakan perkahwinan yang dipercayai~

Selamat malam semua,
Alhamdulillah tadi selesai sudah majlis pertunangan adik ipar Amy dengan kekasih hatinya di Ampang. Syukur majlis berjalan dengan lancar memandangkan kedua-dua famili telah kenal satu sama lain dengan baik dan anak-anak telah lama berkawan. Sudah tiba masanya mereka disatukan dan insyaAllah tengah tahun depan majlis untuk menyatukan pasangan kekasih ini sebagai pasangan dengan ikatan yang sah.

Cuma apa yang menarik, ibu mertua Amy ingin menggunakan konsep simple dan elegan dengan menggunakan hiasan dulang hantaran menggunakan riben sahaja dan penggunaan hiasan minimalis dan dulang besi. Cukup ringkas tetapi membawa maksud yang terus terang, straight forward tak ada bengkok. Pada Amy sangatlah praktikal sebab selesai majlis selalunya hiasan-hiasan pada dulang hantaran biasanya sudah tidak digunakan. Mungkin untuk mereka yang kreatif boleh menggunakan semula barang tersebut untuk dijadikan barang hiasan di rumah tetapi berapa banyak sangat yang boleh direcycle semula untuk tujuan tersebut?

InsyaAllah kalau diizinkan Amy akan kongsikan gambar yang sempat diambil pada entry yang akan datang ya. Sebelum itu, nak juga ucapkan tahniah untuk Pi dan Huda atas pertuangan mereka. Tahun depan naik pelamin dan makan nasi minyaklah kita ya, insyaAllah... 

Semoga kalian sentiasa menjaga hubungan dengan baik dan hubungan ini akan direstui dan diberkati Allah sehingga akhir hayat. Semoga segala persiapan dapat dilakukan dengan baik dan dipelihara oleh Allah sepanjang tempoh pertunangan ini sehingga ke saat diijabkabulkan, amin...

Tuesday, May 3, 2011

PB: Sewaan gubahan bunga mini pelamin 30 April, Wangsa Maju

~Pengantin Budget2 _ Rakan perkahwinan yang dipercayai~

Salam semua,
Apa khabar ye? Lama betul tak ada entry terbaru. Minta maaf banyak-banyak ya. Modem Amy rosak di rumah, jadinya peluang untuk update entry terhad.
Oklah ini Amy nak kongsi gubahan bunga Amy yg telah disewa oleh Pn Ida dari Wangsa Maju untuk majlis pertunangan anaknya pada 30 April lepas.
Kalau ada yang berminat bagi tau Amy ya.


Mini pelamin tu Pn Ida yang reka sendiri, kreatifkan?
Oklah jaga diri semua terutama sekarang ni musim hujan ek...

Salam sayang,
Amy PB2

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Labels

Pengikut setia tqvm ;)

Pengunjung Pengantin Budget2~Terima kasih

hit counter